Momentje…

Is het u ook opgevallen ? De doemscenario’s en het pessimisme dat plotseling massaal opduikt.

Momentje, denk ik dan… Even realistisch blijven. Jammer genoeg houden heel wat Vlamingen blijkbaar van dit negatief denken. Zit dit dan echt in onze genen? Heeft ooit al iemand iets opgelost door te klagen ?

We kunnen niet ontkennen dat de komende jaren ‘anders’ zullen zijn. Iedereen is trouwens toe aan ‘matiging’. Ik voorspel dat vooral KMO’s hier sterker uit kunnen (en zullen) komen. Vertrouwen (face to face) zal zeer sterk toenemen. En dat is precies de sterkte van de kleine en middelgrote onderneming. Onze communicatie & marketingmodellen moeten we dan ook in die richting bijsturen : meer investeren in onze goede klanten (20/80 regel), en grootse relame-acties even ‘on hold’ plaatsen. Een andere aanpak in marketing & communicatie.

Een tip : om u niet te laten overdonderen door onze Vlaamse media (met historisch donkere bril…) kan je best af en toe eens piepen bij onze Noorderburen. Die zien het heel wat realistischer  (vb : www.ondernemer.nl)

Want vergeet niet :

In tijden van crisis moet je ‘ondernemen !!’. Wie ‘ondergaat’, gaat ten onder…

 

 

Share
Tags: