Yes, we care.

Zopas eindigde (onder ruime belangstelling) de persconferentie van Domo Contract Flooring en Vanheede Environment Group. Ze lanceerden samen het CARE-project. Een mooi voorbeeld van concrete stappen tot een beter evenwicht tussen ecologie en economie.

Aanleiding : jaarlijks wordt in Europa voor 25 miljoen m² aan post-consumer tapijtafval en tapijttegelresten verbrand of gestort. Dankzij het CARE project wil men polyamide tapijttegels na hun levenscyclus duurzaam herwerken tot secundaire brandstof voor industriële ovens. Daardoor worden veel minder fossiele brandstoffen verbruikt. Tapijtafval wordt zo gevaloriseerd en omgezet in groene energie waarbij de CO2-uitstoot drastisch wordt gereduceerd. Snap je ’t ? Wellicht niet.

Precies daarom werd ik gevraagd de krijtlijnen uit te tekenen voor een verstaanbare brochure. Ik heb even getwijfeld : uiteindelijk blijft het een zeer technische en complexe materie die zich niet zomaar eenvoudig laat vertalen. De opdracht is gelukkig wel geslaagd. Waarom ? Omdat alle betrokkenen (DOMO, VANHEEDE, het reclameburo Sparks, en het persrelatieburo Phibo Press Communication) een no-nonsense politiek hanteren. Geen grote ego’s aan tafel. Het werd bovendien een leuke oefening in ‘les 1’ van copywriting : schrijven is … schrappen.

Nu maar hopen dat de media de CARE-boodschap verkondigen…

De brochure bekijken ?  Klik : http://www.domocontract.be/data/care/care_nl.pdf

 TV reportage WTV/Focus : Klik : http://www.rnews.be/nl/regio/wvl-8940/vanheede-en-domo-herleiden-tapijttegels-tot-brandstof-voor-industriele-ovens/Article-1184683226347-1194483429219.html

Share