Durven stoppen.

durf-stoppen

Deze week had ik het bedenkelijke genoegen om na mijn marketing-diagnose van een ogenschijnlijk interessant concept mijn klant te moeten adviseren er beter metéén mee te stoppen… Leuk is dit niet natuurlijk.

En toch. Het was voor mij niet de eerste keer in mijn carrière dat ik tot zo’n nefaste conclusie kom, en ik tegelijk een soort opluchting voel bij de klant:  “We dachten eigenlijk ook al een tijdje dat we niet goed bezig waren… We zijn blij dat u het zegt”.

Was mijn tussenkomst dan een overbodige kost ?

Tot het inzicht komen dat een concept niet werkt, is niet eenvoudig. Het vraagt moed, en heeft totaal niets te maken met ‘opgeven’. Integendeel. Tijdig durven stoppen bespaart u meestal héél veel geld en energie, en biedt u de kans om op tijd een totaal nieuwe start te maken. Ik denk dat mijn diagnose op een objectieve manier alle pijnpunten heeft blootgelegd. Op die manier wordt de twijfel rond het gevoel ‘zijn we wel goed bezig?’ omgezet in duidelijke argumenten die een snelle beslissing mogelijk maken. 

Bent u goed bezig ?

Share