Senioren… Lastige klanten ? (3)

senioren-brilPrijsaanduidingen, brochures, folders, websites zijn vaak een lust voor het oog qua vormgeving en creativiteit, … maar een doorn in het oog voor de vijftig-plussers… Hoe ouder we worden, hoe meer ons zicht vertroebelt. Kleuren worden minder intens. We hebben meer licht nodig bij het lezen. Het contrast tussen letters en achtergrond vervaagt. Er treedt een vergeling van de kleuren op…

Heel wat medioren hebben daarom een leesbrilletje op zak. In hun vertrouwde omgeving zetten ze dit ongeneerd op, maar in een publieke omgeving of in uw zaak stellen ze het zo lang mogelijk uit. Vooral vrouwen vinden het leesbrilletje een pijnlijke toegeving aan de ouderdom. Een toegeving die ze zo lang mogelijk willen uiststellen. Hou er rekening mee ! Dit kan bijvoorbeeld door :

  • een eenvoudig lettertype te gebruiken (arial, calibri, verdana, tahoma…)
  • kleine lettertypes te vermijden (minimum 12)
  • prijsaanduidingen zwart op een witte achtergrond (maximaal contrast)
  • juiste verlichting
Share