Wachtmerries

 

 Kent u de grootste ergernis van de modale Vlaming ?  “Wachten aan een kassa…”

Vandaar de term ‘wachtmerries’. Ik heb er ook een hekel aan. Vooral als aan die kassa niets te beleven valt. Nochtans : het is de beste plaats in een winkel om iets te communiceren.

Veel handelszaken maken nog de fout om hun communicatie bij het binnenkomen van de winkel te plaatsen. Heel wat onderzoeken hebben nochtans aangetoond dat dit zinloos is. Mensen zien het niet. Integendeel zelfs. Schreeuwerige affiches, posters, enz… vertroebelen de ‘eerste indruk’ van de klant. Zorg liever voor rust, sfeer, overzicht… zodat de klant een goed gevoel heeft bij het binnenkomen.

Aan de kassa is het net wél belangrijk om de wachtende klant afleiding te bezorgen. Een ideaal middel is bijvoorbeeld een digitaal fotokader. Daar kan u zeer makkelijk wisselenden beelden laten afspelen met realisaties, promoties, aankondigingen enz… Handig, doeltreffend en niet duur !

Voorbeeld : http://www.defoort.be/images/newsletter/Business%20Solution%20Lenco%20versie%202.jpg

Share