Troef 6 : BETREKKEN

Zorg ervoor dat uw klant zo snel mogelijk een (onbewuste) binding krijgt met het product waarin hij/zij geïnteresseerd is. Hoe doe je dat ? In plaats van zelf te demonstreren hoe een product werkt (afstandsbediening, mogelijkheden fototoestel, stofzuiger, enz…), stop je het product metéén in de handen van de potentiële klant, en toon je hem welke knopjes hij kan indrukken.

betrekken

Door hem op die manier te betrekken, ervaart hij zelf hoe gebruiksvriendelijk het apparaat is, maar bovendien is er een onbewuste binding ontstaan, namelijk : de klant moet kiezen of hij het toestel blijft vasthouden (kopen) of teruggeeft (weigeren). Onderzoek heeft aangetoond dat -afhankelijk van de complexiteit van de aankoopbeslissing- de kans op verkoop op die manier spectaculair stijgt.

Durf ook uw goeie klanten betrekken bij een aantal fundamentelere zaken : wat vindt hij van de nieuwe collectie ? Uw reclame-campagne ? Enz… Op die manier voelt de klant zich écht ‘koning’.

Share