De winkel zonder prijzen

Stel u voor dat u een winkel binnenstapt, uw oog laat vallen op een interessant product, aan de winkelier vraagt wat zoiets moet kosten, en die vervolgens antwoordt : “Sorry, we geven geen prijzen. U moet ze schriftelijk aanvragen…”.

Wedden dat u er nooit meer terugkeert ?

Nochtans doen we iets vergelijkbaars op het internet… We lokken potentiële klanten naar onze website, proberen ze te overtuigen van ons aanbod, maar zijn niet bereid om hen ook te informeren over de prijs.

Maandagavond mocht ik in Dilbeek spreken voor de beroepsfederatie van fotografen. Ook daar kwam dit item aan bod. Slechts een heel kleine minderheid bleek prijzen op zijn website te vermelden. De meerderheid deed het niet omdat ze bang waren dat ze klanten zouden afschrikken. Off-the-record gaven sommigen achteraf toe dat het zeker evenzeer te maken had met het feit dat ze niet wilden dat hun concurrent hun prijzen zouden zien…

Diverse onderzoeken tonen aan dat internetgebruikers afhaken wanneer ze geen prijsidee bij een bepaald product kunnen vinden. U hoeft daarom niet uw volledige prijslijst te afficheren, maar probeer het bij een aantal producten eens met ” vanaf… € “.

Share