Ster-K

Het was eigenlijk de bedoeling om het nieuws pas in september kenbaar te maken, maar een wakkere journalist van Het Laatste Nieuws stond gisteren al aan mijn deur om meer te vernemen over ons ‘kietel-initiatief’ : STER-K.

ster-k_logo

U moet weten : Kortrijk staat voor een historische uitdaging. Ik ken geen enkele stad in Vlaanderen die op zo’n korte tijd een gelijkaardige metamorfose ondergaat. De Leie wordt verbreed en voorzien van nieuwe, stijlvolle bruggen. Xpo Kortrijk wordt uitgebreid. De design-machine komt op volle toeren. Na ‘Mijn Restaurant’ en Fata Morgana, vormt Kortrijk binnenkort ook het decor voor de VTM-serie ‘De Rodenburgs’, enz… En vooral : volgend jaar opent K in Kortrijk de deuren. Een shoppingcentrum van zowat 34.000 m² pal in het hart van de stad.

Zo’n metamorfose biedt kansen, maar kan een bedreiging zijn wanneer de Kortrijkse handelaars een afwachtende houding aannemen. Vandaar dat ik samen met een aantal gelijkgestemde specialisten uit diverse domeinen van communicatie, en uit de eigen regio een Tijdelijke Vereniging ben gestart met als doel de handelaars te inspireren, te informeren en te motiveren voor meer aandacht aan hun marketing- en communicatie.

De mede-oprichters van Ster-K zijn :

  • Cis Scherpereel (internet specialist, websites, e-commerce, enz…)
  • Gerald Van Rafelghem (publiciteitsfotograaf)
  • Stefaan Vandewiele (visuele communicatie, affichage, enz…)
  • Jo Vandenbulcke (drukwerk)

Hoe we dit precies zullen aanpakken zal vanaf september duidelijk worden. Ster-K wil echter geen ‘Einzelganger-project’ worden. ‘Samen Ster-K’ is de boodschap. Zin om hier eveneens uw schouders onder te steken ?

 

Share