Clichés kloppen meestal !

levis-verfEr is niets moeilijker om als ervaren marketeer zélf consument te spelen. Ik durf nogal kritisch en achterdochtig zijn.  Maar ik had vrouw en kinderen beloofd dat we de slaapkamers zouden herschilderen, en stond dus met hen voor het grote aanbod aan verven. Niet alleen kregen we een waaier aan kleurmogelijkheden, ook de prijsverschillen waren enorm. We stapten uiteindelijk met 2 verschillende types latexverf naar buiten. Een minderbekend merk, en LEVIS dat dubbel zo duur was. Had ik me laten verleiden (misleiden?) door het sterke merk ? Of zou die dure LEVIS verf ook daadwerkelijk zoveel beter zijn?

Ik kan u verzekeren : het cliché  klopt –> kwaliteit betaal je. De LEVIS-verf was ontegensprekelijk beter dan het onbekende merk. Meer nog : ik had zeker 1/3 minder verf nodig (besparing in materiaal en tijd), de droogtijd was sneller, en het eindresultaat egaler. Zou ik deze verf hebben gekocht mocht ik het merk LEVIS niet kennen ? Nee hoor…

Zo zie je maar : marketing is een must.

Share