AirLife

Iemand vroeg ons een goeie maand geleden om een marketingstrategisch actieplan op te stellen voor een nieuw bedrijf gespecialiseerd in ventilatie-technieken.

Om ons duidelijk te onderscheiden verlieten we de klassieke blauw-saaie huisstijl die alle concurrenten hanteren. De nieuwe onderneming zal bovendien geen ‘ventilatie’ verkopen, maar wel ‘een gezonde leef- en werkomgeving’, waarbij de installatie en het onderhoud van diverse ventilatie-systemen de oplossing zijn. Da’s een heel ander uitgangspunt.

Om dit te onderlijnen was een verhaal nodig, en daarvoor zocht ik mijn inspiratie in de steenkoolmijnen. Wellicht herinnert u zich ook de verhalen van mijnwerkers die een kanarie meenamen in de mijnschachten? Als de kanarie ‘van zijn stokje ging’ (vandaar trouwens ook de uitdrukking) betekende dit dat de luchtkwaliteit er ongezond was. Daarom wilde ik ook een kanarie in het logo. In (zeer goede) samenwerking met reclamebureau BOA werd daarom volgend logo ontwikkeld…

 airlife

 

 

De rest van het concept verklap ik u later nog wel…

Share