En wat verkoopt u ?

Verkopen is niet gemakkelijk. Soms maken we het ons zelf ook onbewust heel moeilijk. Ik stel regelmatig vast dat klanten (en hun vertegenwoordigers) zich enkel focussen op hun product : de vorm, de eigenschappen, de prijs, enz… Op die manier verplichten ze hun klant een vergelijking te maken met dezelfde ‘rationele’ criteria van hun concurrent.

Maar wat verkoopt u eigenlijk echt ?

Verkoopt een bedspeciaalzaak bedden, matrassen en kussens ? Nee. Hij verkoopt een goede nachtrust ! Verkoopt een kookboetiek potten en pannen ? Nee, hij verkoopt kookplezier. Verkoopt een aanbieder van van ventilatiespecialist buizen, filters, en ventilatiesystemen ? Nee, hij verkoopt een gezonde leefomgeving. Enz…

Natuurlijk is uw product(kennis) belangrijk, maar vergeet in uw argumentatie nooit wat de ‘kern’ van de zaak is –> de échte behoefte van uw klant.

En… Wat verkoopt u ?

Share