Over soep, social media en StuBru

musicforlife

van Sofie Golaszewski

Morgen is het weer zover… 3 Studio Brussel-presentatoren betreden het glazen huis voor 5 dagen zonder eten, met sapjes, voor het goede doel. Music For Life is een mooie kerstactie van Studio Brussel die jaar na jaar een massa mensen op de been brengt in de dagen voor Kerst om geld in te zamelen voor een ‘vergeten’  programma van Het Rode Kruis. Zoals u waarschijnlijk al ergens opgevangen heeft, gaat de opbrengst dit jaar naar weeskinderen van ouders met aids.

De volgende dagen zullen tal van gezinnen, jeugdbewegingen, organisaties, bedrijven en scholen hun beste beentje voorzetten om op een originele manier geld in te zamelen voor Music For Life. Howest for life, Koekjes for life, en Party bus for life zijn maar enkele van de acties die in Kortrijk georganiseerd zullen worden. Ook  Dupont’s KOOKboetiek organiseert zondag een soepverkoop terwijl de Studio Brussel DJ Christophe Lambrecht enkele plaatjes draait.

Maar het blijft niet alleen bij offline acties… Ook de Vlaamse Twitteraars hebben een manier gevonden om hun steun te betuigen aan Music For Life. Ruim 1.200 mensen hebben zich al ingeschreven voor de actie Tweet for life. Bedrijven en organisaties kunnen een bod uitbrengen op één Twitterbericht. Dat bericht zal na afloop van de veiling door alle ingeschreven Twitteraars getweet worden. Het geveilde bericht zou op die manier bij bijna 145.000 mensen terecht komen.

Een slimme actie van de Belgische Twittergemeenschap als je het mij vraagt… Het toont meteen aan hoeveel invloed Twitter-boodschappen kunnen hebben en wat voor mogelijkheden dit biedt voor de marketing van bedrijven…

Ik hoop dat deze actie en alle andere evenementen weer enorme successen worden en wens de 3 StuBru-presentatoren alvast veel succes en doorzettingsvermogen in hun glazen huis in Antwerpen!

www.musicforlfe.be

www.tweetforlife.be

Share