Cis heeft gelijk

Maandag had ik een onderhoudend gesprek met Cis Scherpereel (www.indiegroup.be) over de toekomst van e-marketing en webshops bij kleinere KMO’s. Ik legde hem uit dat wij in het totale marketing-communicatiebudget voor een doorsnee KMO zo’n 15% van dit budget voorzien voor e-marketing (website, SEO, social media…). Niettegenstaande de groeiende belangstelling, betekent dit echter dat er geen budget is voor het opzetten van een webshop. Waarop Cis me de vraag stelde of de investering in zo’n webshop wel thuis hoort binnen dit marketing-communicatiebudget?

Ik moet erkennen dat Cis natuurlijk 100% gelijk heeft. Een webshop is geen communicatie-middel. Het is een marketinginstrument om nieuwe markten aan te boren. De vraag of u wel dan niet een webshop start, is even belangrijk als de overweging om een extra fysieke winkel op te starten in een andere regio. Een zeer belangrijke vraag dus, waar elke ondernemer/handelaar zich op z’n minst eens in moet verdiepen. Dit kan bijvoorbeeld op 16 maart tijdens het SPRING CAMP 2011 in Kortrijk. Inschrijven kan hier : www.springcamp.be

Share