E-commerce

Deze ochtend was ik samen met een aantal klanten en Kortrijkse handelaars te gast bij Indie-group voor een ontbijt-brainstorm over e-commerce. Minister Van Quickenborne en senator Rik Daems wilden van ons horen wat de overheid kan betekenen in dit verhaal. Het werd (tot mijn aangename verrassing) een boeiende discussie met uiteenlopende getuigenissen en visies. Belangrijkste maar pijnlijke vaststelling is dat er een generatie handelaars is die de internet-trein volledig mist. Geen tijd. Geen middelen. Geen interesse. Onwetendheid…? Vele van deze ondernemingen zijn gedoemd te verdwijnen. Meer nog: ik zou nu reeds een lijstje kunnen maken van Kortrijkse handelszaken die er op het eind van dit decennium niet meer zullen zijn.

De oorzaak? Veel handelaars zien ‘marketing’ als een LAST : een tijdrovende en dure kost. Wie ‘marketing’ als een LUST ziet, is wel succesvol. Voor hen is marketing geen ‘kost’ maar een ‘investering’, waar je op termijn de vruchten van plukt. Zo ook e-marketing.

Tot welke categorie behoort u ?

Share