Face Book

Het blijft toch wennen… Face Book. Ook voor een marketeer.

Na meer dan een jaar hard zwoegen aan een marketingconcept voor de stad Kortrijk, met als doel klanten aan te trekken uit verdere regio’s (Doornik, Moeskroen, Rijsel) realiseren we een concept Courtrai Tout Près. De eerste editie verscheen in maart. Met succes. Gevoelig meer Franstaligen herontdekken de stad. Schouderklopjes van tevreden handelaars en grote interesse voor deelname aan een tweede editie die nu ook een deel van Oost-Vlaanderen moet bereiken. We doen stille voort.

Maar natuurlijk is niet iedereen tevreden… We stellen vast dat een aantal kleine handelaars buiten het echte stadscentrum quasi geen meetbare respons kregen. Daar worden vanzelfsprekend lessen uit getrokken.

Maar één van die handelaars uitte zijn ontevredenheid op facebook, en stelt tegelijk het hele concept in vraag… Hij had geen persaandacht gezien (logisch, want die was op de Franse televisie en media), hij vraagt zich af hoe het komt dat we nu nog magazines over hebben en of er we degelijk 110.000 werden verspreid (logisch, een drukkerij levert meestal een pak exemplaren extra…) etc…

Als deze ontevreden klant kiest voor het publieke forum om zijn ongenoegen te uiten, dan ben je ook verplicht om via dat publieke forum te reageren. En liefst zo snel mogelijk… Daar moest ik mijn zaterdagvoormiddag aan opofferen… 🙂

Bent u klaar voor Social Media ?

Share