Goeie marketing werkt

Deze ochtend organiseerden we een persconferentie om de eerste editie van het magazine Courtrai Tout Près te evalueren en de nieuwe campagne voor te stellen. Het betreft een marketingconcept in opdracht van het Handelsdistrict Kortrijk waarmee we de Franstalige consument (regio Moeskroen, Doornik, Rijsel) naar Kortrijk moeten lokken.

De kritische vraag die elke journalist natuurlijk stelt is : “heeft de eerste editie gewerkt?”. En dan zou je natuurlijk als marketeer maar al te graag uitpakken met harde cijfers. Maar zoals gewoonlijk zijn die er niet… Gelukkig wel voldoende getuigenissen van tevreden handelaars die vooral in het weekend veel meer Franstalige kopers over de vloer krijgen. Maar hoeveel ?? Als bij wonder was ook de verantwoordelijke voor de Dienst Toerisme aanwezig. En die hebben wel cijfers…! In de maand maart (het ogenblik van de bedeling) is het aantal Franstalige bezoekers aan de Dienst Toerisme maar liefst verdubbeld.

Ik durf dan ook nogmaals te onderlijnen : goeie marketing werkt ! Als het product maar goed is. En Kortrijk is een goed product. Komt dat zien, komt dat zien…

Share