Gelooft u in toeval…?

Ik geloof niet in toeval…‘ Een uitspraak die ik steeds vaker hoor bij mijn klanten. En ik treed hen bij. Natuurlijk steunt management hoofdzakelijk op kennis, kunde en ratio. Maar daarnaast blijft ook de nood aan een ‘open geest’ die toevalligheden durft op te merken.

Gisteren hielden we met een klant een brainstorm over hoe we de aandacht konden trekken voor een totaal nieuw concept (ik mag nog niets verklappen). Ik had er al een paar degen over zitten tobben. Rond de tafel was er iemand die een idee opperde om iets te doen met ‘eendjes’. Hoe verder het gesprek vorderde, hoe sterker het ‘eenden-concept’ werd. We waren allemaal overtuigd dat dit de juiste piste was.

Als afsluiter haalde ik mijn gsm boven en toonde een foto (zie onder) die ik eergisteren had genomen. Toen was een eend zomaar ons kantoor binnengewaggeld. Ze keek me zelfverzekerd aan, en stapte vervolgens door naar Emilie, om daarna rustig weer naar buiten te stappen. Wou ze me iets zeggen…? “Heilaba, Ostyn, hier ben ik. Stop met zoeken. Hier ben ik. Uw volgende marketingconcept… 🙂

eend-op-bezoek

Share