Webwinkel of niet ?

webwinkel of niet ?

Wie dacht dat ik als marketingadviseur vlotjes zou kunnen antwoorden op de vraag “webwinkel of niet?” heeft het mis :-). Het is een vraagstuk waar ik me wel ernstig over buig. Dit jaar starten we bij een aantal klanten de eerste webwinkel. We verwachten pas rendement vanaf het derde jaar… En toch zijn we overtuigd dat we deze stap moeten zetten. Professioneel, doordacht, afgebakend, realistisch bouwen aan de toekomst.

Zo viel mijn oog op onderstaand citaat :

“Vooral producenten van kwaliteitsproducten ondervinden problemen met de sterk prijsgestuurde verkoop via internet. Via internet lukt het vaak onvoldoende om goed voor het voetlicht te brengen waarom hun iets duurdere product toch de beste keuze is. Om consumenten daarvan te overtuigen hebben ze simpelweg de detaillist als intermediair nodig. Een bekend voorbeeld hiervan is Dell. In eerste instantie verdween dit merk volledig uit de winkels en werden de  Dell-computers alleen via het web aangeboden. In 2010 keerden de Dell-computers echter weer terug in de fysieke winkels.”

Het volledige artikel kan u lezen op Retail Reflect

Share