De zitmaaier-fout…

(Deze post dateert van 23 februari 2009 en blijkt nog steeds één van de meest aangeklikte posts van mijn blog te zijn… Reden om hem weer eventjes bovenaan te plaatsen 🙂 )

Reclame is duur. Dat hoor ik toch vaak beweren. Maar is dat wel zo ?

Iets is pas duur wanneer het meer kost dan het opbrengt. Reclame is inderdaad vaak duur omdat ze niet goed is, of niet goed doordacht is…

Bekijk het eens anders  : “Is een zitmaaier duur ? ” Moeilijk te beantwoorden. Voor wie over een groot grasveld beschikt is een zitmaaier een perfecte investering. Wie slechts een klein tuintje hoeft te onderhouden zal niet tevreden zijn over de aankoop van een zitmaaier. Die is niet alleen te duur, maar bovendien zeer log en onhandig.

Diezelfde vergelijking gaat op voor reclame. Veel KMO’s mikken te hoog met hun reclame-aanpak. Ze zetten de grote kanonnen in, terwijl ze vaak veel beter af zijn met een scherpschutter…

Share
Tags: