Stop misleidende webshops !

Dat e-commerce aan belang zal winnen is onvermijdelijk. De fysieke winkel moet zich hier op voorbereiden. Maar de strijd moet eerlijk gespeeld worden. Ik erger me aan de prijs-politiek van vele webshops. Dit weekend werd dit me alweer heel duidelijk. Via Facebook meldde ik mijn vrienden dat ik mijn gloednieuwe grasmachine te koop aanbood (ik heb geen gazon aan ons nieuwe huis :-)). Ik kocht de grasmachine enkele maanden geleden voor 235 euro in een fysieke winkel. Op het internet staat die zelfde grasmachine vandaag te koop voor 209 euro. Daarom verlaagde ik mijn prijs tot 175 euro.

Iemand reageerde dat ik mijn huiswerk niet goed had gemaakt, en dat de grasmachine op het internet via www.redcoon.be ook te vinden was voor € 171,82…

Maar wat blijkt als je de bestelling wil plaatsen? Oeps, er komen nog transportkosten (€ 24,99), recupelkosten (€ 0,35)  én zelfs verpakkingskosten (€ 1,99) bij…

Stel u voor dat u zich in de fysieke winkel laat adviseren door een verkoper en deze grasmachine er in de winkelrekken eveneens aan 171 euro wordt geafficheerd. U beslist de grasmachine te kopen, gaat naar de kassa en daar worden plots enkele kosten extra aangerekend : verkoopadvies (15 minuten), ophaling uit magazijn, winkelbeleving, enz… Kan toch niet? Op het internet blijkbaar wel… Dit noem ik ronduit oneerlijke concurrentie tegenover de vele hardwerkende en investerende winkeliers. Bovendien wordt op die manier de indruk gewekt dat fysieke winkels ongelooflijke winstmarges hanteren. Misleidend. Oneerlijk. Politici… HANDELEN!

Share