Ladders zwemmen niet…

Het wordt een spannende week. Wie mij, of deze blog, een tijdje volgt, weet dat ik de voorbije maanden tijd nam om achteruit én vooruit te kijken. En dat werd een boeiende oefening. Ik ging niet zozeer op zoek naar ‘antwoorden’, maar in de eerste plaats naar de juiste ‘vragen’.

Was ik in 1992 een andere marketeer dan in 2002, en nog anders in 2012? Ben ik veranderd? Zeer zeker. Maar vooral mijn omgeving veranderde. Ik werd opgevoed in een vorige eeuw, met de spelregels en visie van de vorige eeuw. Ik werd geleerd om een doel uit te tekenen, een strategie te bepalen, en te klimmen. Maar de strategieën van de 20ste eeuw blijken niet meer te werken. Niet voor marketeers, niet voor ondernemers, niet voor handelaars… Dus blijft de vraag : Hoe moet het dan verder?

Vanaf deze week start ik dan ook met een gloednieuwe lezing : Ladders zwemmen niet. Niettegenstaande ik het aantal lezingen wil beperken tot 1 avond per week, staan er deze week al 3 op de agenda :-). Om te oefenen…

Share