Praten werkt ??????

Twijfelt u nog aan het belang van klantvriendelijkheid? Hopelijk niet. Ook grote ondernemingen doen er alles aan om de klant het gevoel te geven dat hij ‘geen nummer’ is. Kijk maar eens naar de campagnes van financiële instellingen. Maar handelen ze daar ook naar ?

Vandaag kreeg ik een mail van een ondernemer die reeds jarenlang klant is bij dezelfde bank. Hij komt er zeer geregeld het cash geld van de winkelverkoop storten. Ook vandaag. Maar wat blijkt : deze morgen wordt hem gemeld : “Vanaf heden enkel stortingen via de terminal in de inkomshal…”. Vaarwel persoonlijk contact. Vaarwel vriendelijke glimlach. Eigenlijk zegt de bank : enkel uw geld interesseert ons. Wie u bent, wat u denkt, wat u voelt, … ’t kan ons niets schelen.

En kent u de slogan van de bank in kwestie…? ’t Is geen grap : Praten werkt !

Ik denk dat de bankdirecteur in kwestie zeer lang zal mogen praten om zijn trouwe klant niet te verliezen. Eigen schuld. Dikke bult 🙂

Gelukkig zien de kleine handelaars het anders

 

 

Share