Versterk uw sterkte

U heeft jarenlang gewerkt aan het uitbouwen van een sterk product of een sterk merk, en dan gebeurt het… : plots worden uw klanten bestookt door een concurrent die een nieuw en goedkoper alternatief heeft. Misschien niet zo ‘goed’ als dat van u, maar wel behoorlijk goedkoper… Wat zal u doen?

Ik stel vast dat in heel veel gevallen enkel een ‘verdedigingsstrategie’ wordt gevolgd (vaak omdat uw vertegenwoordigers daarom vragen) : promoties, goedkopere voorwaarden, enz… Als dit uw enige antwoord is op de aanval van uw concurrent, maakt u een belangrijke fout. Onbewust wordt u op die manier meegesleurd naar een strijdtoneel waar uw concurrent wellicht over even sterke wapens beschikt : prijs. Kies daarom liever voor de aanval, en investeer in uw sterk merk. Geef nooit toe aan het argument dat kwaliteit ondergeschikt is aan prijs. Motiveer nog harder de kwaliteiten van uw sterke product/merk en onderbouw dit met de jarenlange ervaring, referenties, enz… Versterk uw sterkte.

Share