Marketingtip : Wat is uw identiteit ?

Wat is uw identiteit. Waar sta je voor? Het lijk de meest eenvoudige vraag, en toch is het voor de meerderheid van bedrijven en organisaties zeer moeilijk om die haarfijn te beantwoorden. Jammer, want zonder een duidelijke identiteitsomschrijving kan je niet succesvol communiceren.

Tip : schrijf vandaag eens op een briefje wat de identiteit is van uw onderneming of organisatie. Stop het briefje weg, en haal het pas volgende week terug boven. Klopt het nog? Vraag vervolgens ook aan uw medewerkers om de identiteit van uw onderneming neer te schrijven. Leg de verschillende omschrijvingen naast elkaar. Ga vervolgens op zoek naar de manier waarop uw concurrenten zich omschrijven. Internet is hiervoor een dankbaar medium. In welke mate is uw omschrijving onderscheidend?

Met al deze elementen kan u aan de slag. Het vraagt wat inspanning, maar éénmaal uw identiteit goed is omschreven, vereenvoudigt uw communicatie met elke doelgroep spectaculair (klanten, personeelsleden, leveranciers, enz…). DOEN !

Share