Ken uw doelgroep…

Deze kreeg ik vandaag toegestuurd (met dank aan Valerie Descamps), en wil ik u niet onthouden… Stof tot nadenken?

Een marketeer van Coca Cola komt terug uit het Midden-Oosten.
Hij is daar geweest om het merk Coca Cola te promoten.
Zijn chef vraagt hem: “Waarom ben je er bij die Arabieren niet in geslaagd om Coca Cola op de kaart te zetten ?”
De man antwoordt: “Wanneer ik naar het Midden-Oosten werd gestuurd had ik er veel vertrouwen in om
Coca Cola daar goed te doen verkopen. Het probleem is echter dat ik geen Arabisch spreek.
Ik heb dus de publiciteit gelanceerd door middel van drie afbeeldingen:
– de eerste stelt een man voor, lang uitgestrekt op het hete woestijnzand, volledig verzwakt en uitgeput…
– de tweede toont een man die Coca Cola drinkt…
– de derde toont dan onze man volledig opgekikkerd en verfrist na het drinken van onze Coca Cola.


Deze reclamepanelen werden in alle grote steden verspreid.”

 

 

 
“Awel, dat had daar toch goed moeten draaien?”, zegt zijn chef hem.
“Grote kloterij!!!!”,  antwoordt de marketeer…..
“Wist ik veel, dat die Arabieren van rechts naar links lezen!”.

Share