Er is geen vrouw die deugt

In boekhandel Theoria waren alleen dames aanwezig. Ik sprak daarom zo stilletjes mogelijk : ik ben op zoek naar het boek “Er is geen vrouw die deugt“… Ik keek even in het rond en in een flits herinnerde ik me het hachelijke en hilarische Kommil Foo-avontuur van die slager die in een vol café door zijn gsm naar zijn vrouw riep : “Alle bruine terug. Vol is vol!” Daarom haastte ik me om er aan toe te voegen :  “van Arthur Schopenhauer“. “Het is voor mijn dochter”, loog ik niet”. Tot mijn grote spijt werd mijn vraag nog 3 keer luidop herhaald. Gelukkig zonder boze blikken of handgemeen. Geen Femen-activisten te bespeuren…

Het illustreert het belang van ‘titels’ in uw communicatie. Heel wat lezers beperken zich tot het lezen van titels, en vormen op basis hiervan hun mening. Teksten worden zelden gelezen, ze worden a.h.w. gescand. Zorg er voor dat in uw titel, ondertitel en tussentitels de juiste boodschap wordt overgebracht. Niet eenvoudig. Wel belangrijk.

Geniet hier van het prachtige en betekenisvolle lied van Kommil Foo. Warm aanbevolen!

Share