Geef uw concept een naam

 

Ik heb iets heerlijk in de aanbieding : 2 klontjes boter, 2 fijngesnipperde uien, 1 teentje knoflook, 400g rundergehakt, 300 g worstvlees, 4 takjes dragon, 9 voorgekookte lasagnevellen, ½ theelepel oregano, 400 ml tomatenpuree, 100 gr emmentaler… Superlekker! Bekend over heel de wereld! Vertel het maar door…

Geef toe : Je moet al heel wat inspanningen doen om te ontdekken dat bovenstaande opsomming eigenlijk de inhoud is van een klassieke Lasagne Bolognese…

Dit simpel voorbeeldje illustreert duidelijk dat het niet voldoende is om alleen uw troeven en kenmerken te communiceren.  Zo krijgt u iets heel moeilijk verkocht. Ook als onderneming heb je niet alleen nood aan een overkoepelend, herkenbaar verhaal. Zorg er ook voor dat u dit verhaal durft te ‘benoemen‘.

Een concreet voorbeeld? Slaapspeciaalzaak De Nachtwacht biedt haar klanten de mogelijkheid om in stijlvolle en ruime slaapstudio’s boven de winkel het bed van hun voorkeur een nachtje uit te testen. Hoe tof ook het idee, het was belangrijk dat we het concept een goed-bekkende naam gaven. We doopten het… TestNest. Dankzij die naam wordt het concept beter onthouden en naverteld. Het wekt ook de nieuwsgierigheid. En wie ‘testnest’ googled komt metéén bij De Nachtwacht terecht.

Ontdek het TESTNEST in dit filmpje

Share