Floors are Female

Floors are Female. Dit is de verrassende slogan waarmee parketspecialist Lamett haar toekomstproject in gang trekt. Ook het beeld dat hiervoor wordt gebruikt is op z’n minst intrigerend te noemen. Een vrouw, en een paard. Toppunt van sterkte, elegantie en schoonheid.

Lamett heeft duidelijk begrepen dat de invloed van vrouwelijke consument bij de aankoopbeslissing veel te vaak wordt geminimaliseerd. De parket & laminaatmarkt is traditioneel eerder een mannenwereld waarbij merken zich liever associëren met sport en competitie dan wel met schoonheid en esthetiek. Lamett kiest resoluut voor de ‘female touch’. Op een geslaagd en druk bijgewoond seminar in Kinepolis Gent legde zaakvoerder Bruno Descamps gisteren uit wat ‘Floors are Female’ betekent binnen Lamett :

We believe that floors are female : beautiful and elegant on the outside, precious and sophisticated underneath…      To be handled with care.

That’s why we, from Lamett, handle witch care : our products, our customers, our services, our planet…

Lamett kiest voluit voor een omnichannel aanpak door te investeren in partnerships met lokale parkethandelaars (local heroes) en wil zowel de zoekende consument als de eigen dealers ‘ontzorgen’. Het internet krijgt hierbinnen een belangrijke plaats. Vanuit de luie zetel kan elke consument op de Lamett website met enkele clicks een selectie maken van haar/zijn voorkeur-parket en ontvangt enkele dagen later, volledig kosteloos, een mooie ‘Lamett Dreambox’.

Mooie case… Duidelijke visie.

Maar vooral : ondernemerschap.

 

Share