Testimonials. Amai, dag Jan.

Wat is de beste reclame? Juist, de mond-aan-mond reclame. Niets is meer geloofwaardig dan een klant die uw producten of diensten aanraadt. Getuigenissen (testimonials) zijn dan ook een dankbaar marketinginstrument op websites. Zeker wanneer uw product niet tastbaar of zichtbaar is,  stijgt uw geloofwaardigheid wanneer klanten u aanbevelen adult jumping castle for sale.

Zo mocht ik enkele jaren mee bouwen aan de marketing van een bedrijf actief in vochtbestrijding : Aquality Protect. Al vlug bleek dat binnen die sector heel veel kaf tussen het koren zit. Het is niet eenvoudig om de vaak duurdere prijs voor goede vochtbestrijding te argumenteren, ook al beschik je net zoals Aquality Protect over een waslijst aan brevetten, garanties, kwaliteitslabels en technische data. Maar wat blijkt het meest overtuigend : getuigenissen van tevreden klanten die zorgvuldig op de website worden geplaatst.

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik op een vrijdagochtend tijdens mijn favoriete radioprogramma op Radio 1, Jan Hautekiet lacherig een getuigenis over Aquality Protect hoorde voorlezen, daarbij insinuerend dat het een voorbeeld van verzonnen testimonials was… Amai, dag Jan. Daar sta je dan als kleine KMO. Probeer maar eens jouw gelijk te halen tegenover ‘de media’…

Dan toch maar geen testimonials gebruiken? Jawel. Wanneer een klant zijn tevredenheid uitdrukt tegenover u of uw medewerkers, vraag hem dan net zoals Aquality Protect, of hij dit ook even via mail wil doorsturen zodat u deze getuigenis op uw website kan plaatsen. Het is uw belangrijkste marketingtool.

Opgepast! Er zijn vandaag copywriters die in opdracht testimonials voor u schrijven. Doe dit nooit ! U zet uw geloofwaardigheid op het spel. Met zware gevolgen. Maar dat wist u (hopelijk) al.

 

Share