De mannen maken het boek?

“De mannen maken het boek.”; zo luidt de titel van een boeiend stuk in De Standaard. Eigenlijk bevestigt het artikel de theorie van de ‘local hero‘ waarbij de lokale (boek)handelaar zich durft onderscheiden van de aanpak en het voorspelbare ‘top 100’ aanbod in boeken-ketens, warenhuizen en het internet. Ook boekhandel Theoria wordt in het artikel als voorbeeld genomen. Volledig terecht.

Ik ben er echter zeker van dat zaakvoerder Pascal Vandenhende liever een andere titel boven het artikel had gezien. De ‘mannen’ maken het boek? Ik zal u iets verklappen… De sterkte van boekhandel Theoria ligt evenzeer in haar managementstijl. Als bevoorrecht getuige weet ik dat geen enkele beslissing er wordt genomen zonder intens overleg met het hele team. Toevallig (?) allemaal vrouwen… 😉 Elk vernieuwend idee krijgt er een kans, en men is er niet bang om externe expertise in te schakelen. Deze open geest en  uitzonderlijke betrokkenheid van het hele team proef je ook als bezoeker. In de winkel en op Facebook.

Nee, het heeft niets met ‘de mannen’ te maken… Gedeelde passie maken het boek.

Share