Het SM-buffet

Als we de resultaten van enkele bevragingen mogen geloven, willen Vlamingen in 2014 minder tijd besteden aan Sociale Media. Een mooi voornemen. En begrijpelijk. De SM-invasie van de voorbije jaren (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, enz..) was boeiend maar overweldigend. Logisch ook. Het is gratis, en iedereen spreekt er over.  Ik las ooit de vergelijking met de allereerste ontbijtbuffet-formules in hotels. Toen deze werden gelanceerd hadden de hotelgasten het gevoel dat ze ook alles moesten proeven. De keuze was overweldigend. Alles lag voor het grijpen. Of u veel of weinig nam, de prijs bleef de dezelfde. Sommigen schrokten zich werkelijk vol… 🙂

Maar dit duurde niet lang. Al vlug bleek dat de trouwe hotelgasten na enkele dagen teruggrepen naar een eigen beperkte selectie uit het ruime aanbod. Met sociale media is het niet anders. Eerst proeven van de vele mogelijkheden en daarna kiezen welk medium best bij u en uw activiteit past. Dat is de boodschap. Ontbijten is gezond. Sociale Media ook. Maar met mate.

Share