Een beetje bedeesd…?

Familiale KMO’s zijn genoodzaakt zich te onderscheiden van de grote merken en winkelketens. Het is een hele opgave. Hun grootste onderscheidende troef? Zichzelf. Mensen van vlees en bloed. Herkenbaar. Aanspreekbaar. Gepassioneerd.

Wanneer ik zaakvoerders van KMO’s hierop wijs, zijn ze het volmondig met me eens. Wanneer ik hen aanraad om ‘zichzelf’ ook uit te spelen in hun communicatie, is het enthousiasme vaak al heel wat minder :-). Een beetje bedeesd? Jammer. Nochtans, het werkt. Dat blijkt ook duidelijk op hun facebookpagina. Berichten over ‘personen’ (zaakvoerders, medewerkers) scoren verbluffend veel beter dan berichten over producten. En nee, je hoeft Donald Muylle heus niet te imiteren. Gewoon jezelf zijn, volstaat.

Enkele goeie voorbeelden vind je o.a. bij Dupont’s KOOKboetiek en De Nachtwacht…

Share