Marc Coucke kopieert Pascal Vandenhende?

Na Theoria@Home nu ook Beauty@Home.

Je zou denken dat de volgorde in deze titel fout is, maar toch is het Theoria, een lokale Kortrijkse boekhandel, die voor het eerst binnen zijn sector met het @home concept uitpakte. Theoria haalde er zelfs ‘Iedereen Beroemd’ mee. Vandaag lijkt Marc Coucke en zijn marketingteam het concept te kopiëren, zo las ik gisteren op hun website.  Mocht dat het geval zijn, is dat erg? Helemaal niet. Het bewijst de dynamiek in de ondernemerswereld. We leren van elkaar. Groot van klein. Klein van groot.

Belangrijker is de achterliggende gedachte van zo’n @home verhaal. Niet ‘geld’ staat centraal. Wel ‘tijd’. De apotheker heeft geen tijd meer om voldoende kennis over een product te beheersen en te communiceren. Dan doet producent Omega Pharma het maar zelf, via het internet, of aan huis. Jonge ouders hebben geen tijd om rustig in een boekhandel op zoek te gaan naar de beste pedagogisch kinderboeken? Dan doet Theoria dit aan huis…  En werkt het? Het werkt zeer zeker. Ook de beste management- of marketingboeken worden op die manier bij ondernemers gebracht.

Ik stel dan ook voor dat Marc Coucke eens een Beauty@Home organiseert voor de klanten van Theoria, en Pascal Vandenhende een Theoria@Home voor de relaties van Omega Pharma. Succes verzekerd !

Share