Primark. Maar dat kan toch niet?

De opening van de Brusselse Primark winkel ontlokt heel wat reacties. “Maar dat kan toch niet?  Zo’n lage prijzen, dat kan toch niet koosjer zijn? Zo’n massa die staat te drummen om de nieuwe winkel te ontdekken, dat is toch surrealistisch?” Misschien kan u er met uw gezond verstand niet bij… Maar toch is het realiteit.

Primark bewijst hoe hard het gespeeld wordt in de kledingbranche. Merken die zich niet tijdig weten aan te passen, kunnen tegen dergelijk agressie niet op. Zie maar naar Mexx en konsoorten.

En toch is dit alles niet nieuw. Er komt een dag dat ook Primark uit onverwachte hoek bedreigd zal worden. De consument is wispelturig. Zeker de jongere. Er bestaat echter zoiets als ‘merk-moeheid‘… Wat nu populair is, is na bepaalde tijd mainstream, en nog wat later compleet ‘passé’… Zo gaat het met merken. Daarom adviseer ik winkels steeds om zich niet te sterk aan merken te koppelen. Profiteer mee van de ‘hypes’, maar zorg ervoor dat het vooral uw winkel zelf is die de meerwaarde biedt. Word een ‘local hero’. Investeer in uw eigen verhaal, zoek een UBB (Unieke Belevings Belofte) en gebruik de merken die vandaag populair zijn.

Share