Column ZO-magazine (december)

boek Kurt Ostyn UnizoVanzelfsprekend staat mijn column in ZO-magazine (Unizo) deze maand in het teken van mijn prinses en haar paard…

In de Verenigde Staten zijn ondernemers volop in de ban van wat ze er de ‘SHEconomy’ hebben genoemd: het besef dat meer dan 80% van alle aankoopbeslissingen door dames wordt gestuurd, en dat er een pak meer vrouwen dan mannen afstuderen aan hogescholen en universiteiten zorgt er voor dat bedrijven op een andere manier naar hun markt én management gaan kijken. De vervrouwelijking wordt er stilaan realiteit. En mocht Hillary Clinton er de presidentsverkiezingen winnen, dan komt de feminisering wellicht in een stroomversnelling terecht. Hier in Europa sijpelt dezelfde gedachte slechts met mondjesmaat binnen. Een gemiste kans.

De eerste onderneming die voluit de kaart van de EVAlutie durft te trekken is parketspecialist Lamett. In oktober 2013, in een volle Kinepoliszaal, verraste CEO Bruno Descamps vriend en vijand met een nieuwe slogan en identiteit: Floors are Female. Twee jaar later kent Lamett een omzetstijging van 80%. Toeval? Ik denk het niet.

Het inspireerde mij om de kansen die de maatschappelijke vervrouwelijking met zich meebrengt te vertalen naar onze Vlaamse regio. In mijn boek ‘De Prinses op het witte paard’ laat ik u op een leuke manier kennis maken met de EVA-lutie die het einde van het MANopolie (het monopolie van het mannelijk denken) inleidt. Ik schreef het (management)-boek voor elke kleine en middelgrote ondernemer die niet van (management)-boeken houdt…: in eenvoudige taal, met herkenbare anekdotes en oprechte getuigenissen over man-vrouw verschillen. En wie alleen maar graag naar ‘de prentjes’ kijkt, zal kunnen snoepen van de originele cartoons van Lector. U vindt het boek in elke Standaard Boekhandel.

De perfecte Kerst-literatuur…

Share