The future of shopping… (lays in the past)

Ook dit voorjaar kunnethe future of shoppingn handelaars dankzij o.m. Unizo en Retaildetail in eigen regio kennis maken met de toekomst van het winkelen. The future of shopping is een roadshow met 6 containers (teletijdmachines) die je even naar een mogelijke winkeltoekomst projecteren. Ik kan het iedereen aanraden.

Er is echter een belangrijke maar. Soms ontmoet ik handelaars die in hun fascinatie voor de toekomst de band met het heden verliezen. In hun drang om als eerste binnen hun sector of regio met een interactieve of virtuele winkeltool te kunnen uitpakken, verspillen ze hun beperkte middelen aan dure snufjes en technologieën waar hun hedendaagse klant absoluut geen vragende partij voor is…

Investeer eerst in de basics van een goede winkelbeleving. Pas wanneer dit 100% in orde is, kan je experimenteren (want dat is het vandaag!) met nieuwe technologieën. Of om het in verstaanbare taal uit te drukken: domotica voorzien in een badkamer waar het toilet niet goed doorspoelt, de douche lekt en het putje stinkt, … heeft geen zin.

En bovendien: geen enkel technologisch hoogstandje zal ooit de warmte van het menselijk contact kunnen evenaren. Blijf dus ‘investeren’ in uw glimlach…

The future of shopping… lays in the past.

Share