Diensten

Bij Ostyn Marketingadviseurs onderscheiden wij ons door geen one-size-fits-all aanpak te hanteren. Het heeft geen zin om advies te verkopen die niet in lijn ligt met de ambitie van de ondernemer in kwestie.

Hieruit is ons BAMBI concept ontstaan die we hieronder kort toelichten:


B

Buikgevoel

Een strategie die niet vanuit de buik vertrekt, is gedoemd om te mislukken. Al ontwikkelt de meest getalenteerde marketeer een perfect rationeel gefundeerde marketingstrategie, zolang de zaakvoerder (en medewerkers) het niet voelen, zal het niet werken.

A

Analyse

In deze fase kijken we naar de cijfers. We toetsen ons gevoel aan de realiteit, want de kans bestaat dat men hier een verschil ontdekt tussen wat men voelt en wat men realiseert. We bekijken de producten/diensten en gaan daarna een SWOT analyse maken.

M

Maquette

De belangrijkste fase binnen het BAMBI concept. Het is belangrijk om in dit proces zoveel mogelijk spelers te laten meedenken. Er zijn steeds meerdere benaderingen mogelijk om de actieplanning richting het eindresultaat op te stellen. De bedoeling is om alle losse bouwstenen aan mekaar te koppelen en zo een maquette te bekomen.

B

Budget/actieplan

Een maquette is vaak een droomscenario, maar ook al bulkt het van de goede ideeën, uiteindelijk moeten er op basis van wat financieel en praktisch haalbaar is keuzes gemaakt worden.

I

Implementatie

De laatste en wellicht allermoeilijkste fase. Hierbij moet iedereen zijn verantwoordelijkheid durven nemen. Wie doet wat, wanneer, hoe.. Bovendien is regelmatig evalueren de boodschap. Hoever staan we? Respecteren we het budget? Hoe reageren de klanten? De leveranciers? De concurrentie?